Saturday, September 5, 2009

YOUR LIFE..YOUR CHOICE ....H1N1/SELSEMA BABI



Assalamualaikum semua...dah lama aku menyepi...
Banyak yang terjadi dibulan Syaaban yakni sebelum Bulan Ramadan menjelma...walau agak terlambat aku tetap nak ucapkan
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN AL MUBARAK PADA TAHUN INI SEMOGA RAMADAN INI LEBIH BAIK DARI RAMADAN YANG LEPAS DAN KITA BERDOA PADA ALLAH SWT SEMOGA KITA DAPAT BERTEMU DENGAN RAMADAN YANG AKAN DATANG ...INSYA ALLAH... AMEEN..

Aku memohon maaf kepada teman-teman kerana tak dapat berjumpa walau aku sempat bekam teman-teman di Kuantan di Kuala Lumpur dan di Alor Setar, dan teman-teman di Johor dan Melaka tak sempat aku membekam you all kerana tak cukup masa Insya Allah panjang umur kita berjumpa lain hari ...Insya Allah...

Sebelum Ramadan aku dikejutkan dengan sms dari adik2 aku di KUala Lumpur mengatakan adik aku yang ke 4 Nazak kerana H1N1 ni..beliau dikejarkn ke hospital Putrajaya (before Ramadan tahun ni) Alhamdullilah umur beliau panjang..sedangkan orng yang disebelahnya ramai dah meninggal..so aku tak sanggup nak ambik gambar beliau apatah lagi nak cerita dalam blog ni..namun Alhamdulillah umur adik aku panjang...kesan dari H1n1 tu kedua belah adik aku bengkak dan terpaksa berhenti keja dan rest duk dirumah...semoga pulih sepenuhnya...

10 akhir Ramadan 'around da corner' je..semoga kita bertemu dengan malam yang kita nanti-nantikan yakni malam LAILATULQADAR...semoga kita adalah diantara orng yang bertuah dapat merasai kehadiran malam yang dinanti-nantikan oleh semua umat Islam di muka bumi ini...Ameen..

2 comments:

  1. Waalaikumsalam
    Lama tak update rupa2nya ada peristiwa
    Bagaimana kesihatan adik Rose aekarang
    Aktiviti membekam pun dijalankan diutara, selatan dan Timur
    Semuga success selalu
    Pemancing Ikan

    ReplyDelete
  2. Re: Banyak2lah bersabar dengan ujian Allah
    Ingat firman Allah dalam surah al-Ankabut (29) 2-3[2]
    Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?
    [3]
    Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta.

    Keep in touch. Pak chik update fp hari2 InsyaAllah

    ReplyDelete